Monday, May 4, 2009

4 days... (2nd day of ouR Last Trip...)

arini adalah hari kedua kami di Penang... hmm... malasnya rasa nk bangun pagi... sejuk yang teramat... kat luar lak ujan renyai2... smlm sjuk sgt.. tp x smpai ati lak aku nk tarik selimut dari kak liza... biarla, aku lemak lebih.. hehe.. hmm... mcm na nk g pantai ni? bangun pun dah jam 7... janji nk g 7.30... ujan plak d luar... pastu geng laki pun x bgn2 lagi... hmm... bila geng laki dah bgn, bncang punya bincang, kami ambik kptsn, check out trus jam 9 then g pantai, trus g bukit bendera...

then bila dah setel smua... kami singgah di Miami Beach... habiskan cake smlm n bgambar la ckit... aku dan jgak duk main2 dgn ombak... tapi geramnyer aku... skali ombak dtg, habis basah sluar ku smpai ke lutut! naseb baik la jeans aku ada lagi...
aku suka pantai... sbnrnya lawa la jgak pantai Miami ni... tp sayangnya kami kesuntukan masa... dah siap pgambaran, kami truskan pjalanan ke Bukit bendera. smpai d kaki bukit bndera, dah jam 11... n nmpak gayanya... hanya kami yg kreta DBE je yg leh naik sbb kete 1 lagi kna rush balik UUM b4 kul 2... sbb Jue n Pido kna jmpa penyelia praktikum... b4 dorang balik, sempat la jgak kami bergambar buat kenangan....
pas dorang balik... tggal la aku, mis president, deja, azahar n kak liza... kami tggu kabel jam 11.30 utk naik ke bukit bndera... hmm... sarat la plak kabel... tapi dan jgak aku knal sorang mamat dr australia ni... nice guy la... lupa plak aku apa namanya... ah, biar la... dah smpai kat atas... kami pun apa lagi... ambik gmbar la... nice view of Penang... tp kabus agak tebal... x brapa jelas... pas pilih souvenier... kami makan pastu naik lagi ke puncak... bagus jgak tmpat ni... sbb ada tmpat ibadat... ada church, kuil n masjid... cuma chinese temple jer x da. hehe



















pastu masa kami nk turun smula g kat kabel car... ujan tiba2 jer turun. lebat lak tu. kami cepat2 lari cari tmpat berteduh. nk tau kami berteduh kat mana? haha.. ntah sepa yg bagi idea p duk kat ctu... x pnah dibuat org... kami berteduh kat dalam replika cabel car... hehe... mmg idea gila.. tapi itu la yg buat aku gelak sorang2 bila teringat situasi masa tu...
bila ujan reda... kami trun la dari bukit bndera tu.. jam 5 lbh dah kot... kami pun truskan pjalanan ke Padang Kota... kami pun ikut la jalan mcm dlm peta... tp ntah mcm ne... terlepas g kat mana ntah... berbukit bukau... mmg sah kami silap jalan. kak liza n deja dah lena dah... aku lak rasa bersalah sbb aku yg kna tnjuk arah sbb peta di tanganku... adui... mcm na leh silap jln ni? azahar kata... kalo masuk utan, x leh bg peta kat aku... mmg la... sbb dlm utan mana ada trafic lite n round about... hehe... tp masa sesat2 tu x da la tensen2 sbb jijah ada utk wat lawak... tapi... sbb terlalu rilex la jgak kami terrrrnaik penang bridge n terrrrkeluar dr pulau....

tp kami tetap nk g padang kota jgak... kami patah balik la... n masa tu, jijah jd co-pilot... masa tu tmbul la jgak pertengkaran lawak antara jijah n azahar sbb jijah dah bagitau jalan... tp azahar g terus jgak... "nak wat mcm na... aku dah gtau, tp stereng duk kat tgn mung..." hehe... jijah ni la.... aku duk senyap je la sbb dah rasa bersalah td... pastu ada 1 lagi yg lawak bg aku... nk u-turn balik ke pulau... jijah suh u-turn ikut kanan, tp azahar g kut kiri... hehe... masa tu depa duk berbalah pasal u-turn plak dahh.... aku ni dah tergelak kat belakang... hahaha... tp apapun, kami tetap dpt masuk balik ke pulau... then cari la plak jalan nk g padang kota... dah x sesat dah la... hehe... azahar ckp, lain kali kalo sesat, jgn risau... asalkn pndai membaca, kita xkn sesat. pastu mis president kata, sbb pndai mbaca la kita sesat smlm tu... hehe... pulak... mis president kata... yg pnting kna pndai membaca n membilang lorong. haha.. ye la.. smpai bila2 pun aku akn ingat pesanan jijah tu. asalkan pndai membaca n membilang... kita akn selamat. hahaha...

akhirnya... kami smpai jgak ke padang kota... huhu... first skali... kami serang tndas dulu... masa nk g tndas tu, mis president hmpir tersembam n aku gelak bukan main kuat kat dia... hahahaha... sabar ye mis president... pas dah kuar dr tndas, kami bergmbor la ckit... pas bgmbor tu... ntah mcm mana aku ni gatai nk g pnjat krusi, terjatuh lak... sakit gilak... nk nangis pun ada... tahan jer... sakit sbb krusi batu tu tajam n kna lak ats parut aku kat tulang kering aku... fuh.... sakit siot... tp tu la padahnya gelak kat org tadi... ampuuunn... mis president....pas gmbar2, mkn2 la plak... pastu cari tmpt nk cari souvenier tp x da lak. then, kami pun trus la naik ferry n balik ke UUM... azahar kata nk blanja KFC tp x dan... nk wat mcm na... dah bukan rejeki kami.. hehe. kami smpai UUM 5 minit b4 kul 12mlm.. selamat... lepas anta deja, kak liza, azahar n jijah... aku balik ke TM... hmm... penatnyer... aku trus tdo... x mandi pun. hehe... ala, bukannya apa... kaki aku pedih... luka tadi tu pedih... adui.... zzzzzzzzzzzzzzz

No comments:

Post a Comment