Thursday, May 28, 2009

LasT daY

Herm… arini dah 7 Mei… ari terakhir utk NIK JUELIZHA IRDALYA DEMALJA untuk bersama… esok… kami akn berpisah… masing2 akn balik ke kmpg masing2…

Pagi td… aku n kak liza bw akmal g mengurut… kakinya dah bgkak sbb jatuh smlm. Before pergi… aku sedih sgt sbb itu la kali terakhir aku jmpa rumetku… hmm… aku rasa bersalah jgak kat rumetku sbb sejak akhir2 ni aku banyak pinggirkan dia… sorry mate… aku rasa sgt bersyukur sbb dpt rumet mcm ko yg memahami aku n banyak bersabar dgn aku. Tq banyak2. U are the best rumet I ever had. Aku sayang ko!

Kami g mengurut kat umah kak liza, bila dah siap, kami anta akmal balik UUM n ambik azhar, deja n jijah, then trus g padang besar… kami nk cari hadiah utk masing2 sebenarnya… nk buat kenangan la utk 9 org… masa otw balik, kami singgah ambik gmbar kat tepi ladang tebu… lawa sgt pemandangan yg menghijau tu… rasa mcm aman sgt… kami smpai UUM dah kul 8 mlm dah… balik singgah TM jap. Deja n jijah x balik kolej trus sbb jam 9 kami ada pjumpaan NIK JUELIZHA IRDALYA DEMALJA… kak liza tu, mmg x balik ke Muamalat dah. Heheh.






Erm… smpai d kolej… aku rasa mcm hati aku ni pedih sgt… aku mlangkah ke bilik aku… melalui paras dua yang sunyi… asingnya aku rasa… aku buka pintu… gelap. tiada lagi org yang tgk movie di meja studynya… tiada lgi org yang baring di katilnya… tiada lagi org yang slalu panggil aku “cik aL” itu… I miss u soooo much mate!!! I miss u… :’( aku sgt2 rndukan rumetku… aku baring di katilnya n laju air mataku… mate… aku harap masih ada lagi sem depan…

Hmm… Jam 9.30, kami kumpul kat muamalat, mkn2 jap… then kami cari tempat yg sunyi utk kami buat postmortem utk kali terakhir sblm berpisah esok… kami duk kat gelanggang tenis Muamalat… hmm.. aku rasa sedih sgt.. x tau la knp… ye la, dah nk berpisahkan…

NIK “semoga persahabatan kita kekal… trima kasih korang semua”

JUE “wpun kita baru kenal, kita dah rapat mcm dah lama kita knal. Jue harap hubungan ni akn kekal spnjg hayat kita…”

LIZa “trima kasih… persahabatan ni harap kekal smpai ke ank cucu…”

azaHAr “aku bersyukur krn memiliki adik2 n kwn2 yg begitu rapat dgn aku… kita bermula dgn 1 gelak ketawa… n berakhir juga dgn gelak ketawa dan juga tangisan… aku harap dengan gelak ketawa dan tangisan… membuat kita lebih erat lepas ni…”

fIRDAus “kawan ni payah nak cari sbnrnya… ingatlah kawan smpai mati…”

aLYA “trima kasih sbb trima aku jd shbat korang. aku happy bila kenal korang sbb aku ada geng…”

DEja “dari sem 1 smpai sem 6, koranglah kawan kekal. Korang la kawan. Korang sahabat aku. Aku boleh mengaku aku ada sahabat karib - KORANG”

akMAL “semoga kita dpt cntact masing2 smpai bila2. Moga dpt jmpa lagi wpun masing2 jauh, terutamanya pido…”

jiJAh “minta maaf n trima kasih semua… off record. Aduh… senok mato… masuk batu…” hahahaha

…NIK JUELIZHA IRDALYA DEMALJA…

Hmm… lepas tukar2 adiah smua… kami balik ke bilik masing2… rehat sbb esok pagi… aku, azhar, jijah n kak liza akn bertolak balik… mlm ni aku tdo dgn kak liza n jijah… hmm… sblm lelapkan mata… air mataku mengalir deras lagi… aku x nk esok hadir! Aku bakal kehilangan smua sahabat2 ku esok… aku TAK NAK!... tp apa dayaku… masa tetap berputar… esok pasti menjelma… dan setiap pertemuan pasti ada perpisahan… itu harusku terima…

2 comments:

  1. 'cik aallll'....
    aku rndu nk tgk movie smbil letak kaki ats meja!
    aku rndu nk borak ngn ko sblm kite trlelap...
    rndu cgt nk tgk hang bad m0od mcm haram...!
    rndu nk mentekedarah same2....
    aku rndu nk naek kete ko tiap2 pg p claz...
    hmmmmm
    rndunyerr...!

    ReplyDelete
  2. cik aaaahhhhhhh
    aku pown rndu jgak...
    rndu nk kenakan ko n ambik gmbr ko letak kaki atas meja...
    rndu nk curik2 rakam vdeo masa ko nagis tgk movie...
    rndu nk borak2 n ngumpat b4 tdo. n paling pnting... aku akn pastikan aku terlelap dulu b4 ko lelap... kejap2, aku akn check. "cik ah... ko dah tdo ke?"
    rndu gak nk ngamuk mcm haram jadah depan ko...
    rndu nk curik towel orang dlm jamban...
    rndu nk kejutkan cik ah lepas mandi...
    skg seat sblah aku kosong je pagi2. dulu, dah siap, "calo bete..."
    uwaaaaaaa.......... rndu cik peahhhh

    ReplyDelete