Wednesday, April 8, 2009

JaLiNaN meSra D' seDiM n LegoNg

Jalinan Mesra D' Sedim n Legong... 7 & 8 March 2009 akan menjadi memori yang paaaaaaling indah bagi aku sepanjang aku berada di UUM dan bersama-sama dengan geng2 organ comm. Program yang pada mulanya dirancang hanya sebagai gurauan oleh jijah, betul2 mnjadi kenyataan. bermula dari meeting tiap malam di StaqBug YAB, pemilihan tarikh, pencarian sekutu2, hinggalah pgrm bjalan. 14 orang, 3 kereta... Selamat pergi dan selamat pulang.

walaupun baaaaaaanyak halangan dan cabaran yang kami hadapi sepanjang perjalanan, alhamdulilah, smuanya dapat ditempuhi. bermula dengan kaki Akmal disengat serangga apa ntah, then cermin kereta Jue pecah, silap jalan, hujan pula di sedim, pokok tumbang masa nk kluar dari sedim, banjir la pulak dlm pjlnan ke Legong... n ada jugak yg sakit2. abg mat, azhar, Jue n kak mimie kna sengat kat "peringa" masa nk alih pokok yg tumbang, kak mimie n kak liza sakit pala, Zulia muntah2. pendek kata, baaaaaaaaaanyak la dugaannya.

Masa tu aku rasa seolah2 ada sesuatu yang menghalang kami ke sana. aku takut juga kalau2 ada apa2 yang berlaku dlm pjalanan kami... tapi, bila aku fkir, slagi kami bersama-sama dan saling bantu, kami akan berjaya tempuhinya. cermin kete pecah, kami sama-sama konvoi ke sana ke mari utk cari workshop... x kan biarkan hanya seorang saja yang tanggung susah. kami rancang sama2, dtg sama2, suka sama2, susah pun sama2. yang sakit xkan nk sama2 juga kan? kalo sama2 sakit, habis la kami... yang sakit, sama2 jaga la... smuanya ada peranan masing2. waaaaaahhh... rindunya aku pada saat itu...

sebenarnya... segala dugaan yang kami tempuhi itu la yang membuatkan kami sedar erti persahabatan... Dugaan2 itu bukanla penghalang bg pgrm ni, malah disebabkan ada cabaran2 tu la membuatkan pgrm ini lebih bermakna... lebih banyak pengalaman bersama...









No comments:

Post a Comment